Dag 1: Presentation av dig själv

Det är då jag alltså som är Moa, en otroligt flummig tjej på 12 vintrar, men blir tonåring den 18 Januari. Jag tillbringar den mesta delen av min tid i den skola jag går på, tillsammans med mina underbara kompisar. På fritiden brukar jag ägna mig åt mina största intressen, Fotografering, Ridning och Aikido.

Jag rider 3 gånger i veckan, 2 gånger på min underbara medryttarhäst Zorro, och 1 gång på en ridskola vid namn Edeby Gård, med inriktningen islandshästar. Där rider jag tillsammans med min mamma i en vuxengrupp på måndagar. Jag har ridit i snart 4 år, de 2 första åren på en ridskola som ligger lite utanför den staden jag bor i, men jag bytte sedan till Edeby Gård eftersom min mamma gick där. När jag ridit ett år där började jag tillbringa helgerna hos våra grannars hästar, Nökkvi, Frigg och Frej, som mamma och jag sedan blev medryttare på. Jag lärde mig mycket av de hästarna, och knöt band som jag aldrig tidigare haft. Nökkvi var den som stod mig närmast, han var min bästa vän, men tyvärr gick han bort i vintras. Han hade hunnit bli riktigt gammal, men det var ändå inte något som märktes, han var pigg och nekade aldrig till en galopptur i skogen. Tyvärr blev han otroligt rädd av fyrverkerierna som sköts upp i himlen på nyårsafton, och eftersom hans hjärta hade hunnit bli ganska svagt så orkade han inte med det, om somnade då in. Jag sörjer honom än idag, han var min bästa vän, men jag vet att han har det bättre där han är nu.

Nu till mitt fotointresse. Jag har fotat en lång tid, jag började med att gå runt med familjens kompaktkamera på 4 megapixlar och fotade allt från blommor till hästar. När jag sedan fick min första egna mobil började jag också gå runt och fota med den, jag kommer väl ihåg när jag och min bästis sprang runt och gjorde olika photoshoots till böcker vi hade skrivit. Jag uppgraderade mig sedan från mobilkameran till min första egna kompaktkamera, en Canon PowerShot SX230 IS, som var extremt bra, och den lärde jag mig alla grunder på. I September detta år inhandlade jag då sedan min allra första systemkamera, en Canon EOS 1100D. Den är otroligt bra, och jag är jätte nöjd över mitt köp!

Ja, jag håller då också på med Aikido, som är en japansk kampsport. Jag har endast hållt på med det några lektioner, men jag är redan fast! Jag går tillsammans med min familj i en grupp på torsdagar. Jag är stolt graderad till 11 kju, även fast jag bara har kört 5 gånger och även fast reglerna säger att man minst måste ha kört 20 gånger. Min tränare tyckte dock att jag var så duktig att han lät sig gradera mig, och min syrra. Han tyckte att vi hade mycket budo i blodet, men det kan vara för att våra föräldrar har utövat Kendo, som också är en japansk kampsport, fast med svärd. Min mamma var till och med med i den Svenska Kendo landslaget.

Kommentarer
Postat av: Mysan

Hej Moa!! Din blogg är jätte fin :)



Ses på Tisdag :D

2012-01-06 @ 14:11:58
URL: http://selgomez.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback